Verslag algemene ledenvergadering van 25 maart

Op 25 maart waren 52 leden aanwezig voor de Algemene Ledenvergadering. Zij wensen erelid Jacques Eymans beterschap toe. Aan het begin van de vergadering kondigt Anita met een videoboodschap haar vertrek aan (klik hier om deze te bekijken). Wij zullen haar missen.

De vergadering begint met een terugblik op 2010. De verenigingsprijzen worden uitgereikt:

• H.J. Ankersmitbeker: Theo v.d. Broek – voor actief en betrokken coachen van de jeugd
  • Aanmoedigingsprijs jeugd wedstrijdroeien: Annemijn Geerts die in 2010 twee blikken trok en komend jaar haar debuut gaat maken op de Bosbaan.
  • Annelies Tempelmanpet: Jolt Oostra stimuleert met zijn serie artikelen in de Bell Note de hele vereniging om veilig en efficiënt te sturen.
  • Wisselkroes: Ted Slinger werkt al jaren lang aan het onderhoud van onze vloot.
  • Coach prijs: Klaas Bakker krijgt de prijs voor zijn niet aflatende inzet voor de opleiding van de Fifty Fit.
  • Brokkenboei: Het ongeluk met de Pro Duo leidt tot de uitreiking van de brokkenboei aan Dee Zeeuw van der Laan & Bertjan Agterberg

Het jaarverslag over 2010 laat zien dat in onze vereniging veel gebeurt en dat veel actieve leden tal van commissies en clusters bemensen. De financiën zijn gezond en maken het mogelijk om een fors bedrag te sparen voor de uitbreiding van het botenhuis.

De ledenvergadering geeft groen licht voor het voorbereiden van de fusie tussen SRD, de eigenaar van het botenhuis, en de vereniging. Het is een stevig juridisch traject met in juni een extra ledenvergadering voor de formele goedkeuring. Wij zullen dan direct de statuten moderniseren.

Voor Ruimte voor de Rivier worden in de komende maanden de definitieve besluiten genomen. Daventria is samen met de watersportverenigingen goed betrokken bij het bestemmingsplan, het toekomstige beheer en de vraagspecificatie voor de aannemer.

De ledenvergadering neemt een belangrijk besluit op weg naar de uitbreiding van het botenhuis. Tot nu toe hebben wij plannen gemaakt, zonder dat het de vereniging geld heeft gekost. Bij de volgende stap is dat niet meer mogelijk. Daarom stemt de ALV in met het verplichten van een budget van € 26.000,- voor het opstellen van het definitief ontwerp voor de uitbreiding. Dit bedrag komt ten laste van het huisvestingsfonds.

Een veelbesproken onderwerp is de aanschaf van een nieuwe coachboot. Dankzij de gulle bijdrage van enkele leden ziet het bestuur mogelijkheden om voldoende geld vrij te maken voor een volwaardige coachboot. Dank voor deze stimulerende bijdrage. Wel wordt er uitdrukkelijk op gewezen dat een vaarbewijs nodig is om de boot te kunnen gebruiken.

Jan Veldman is onze nieuwe materiaalcommissaris. Hij neemt de plaats in van Toon van Kessel, die op een heel plezierige manier het materiaal een aantal jaren onder zijn bestuurlijke hoede heeft gehad. Welkom Jan, dank aan Toon!

Het bestuur is nog op zoek naar een nieuwe secretaris. Meld je aan, kom eens praten!!!

Tot slot laat de Eijk 4 op indringende en ludieke wijze de brand van december 2010 de revue passeren. Er is nog ruimte voor een nieuwe commissie ex. Art. 12 lid 1c.